وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

اَجی مَجی

چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰ ب.ظ

با خوندن این پست یاد قدیما افتادم. روزهایی که امتحان داشتم قبل از رفتن به مدرسه حتما سعی می‌کردم توی لیوان بابا چایی بخورم. دلمو آروم می‌کرد این کار. حس می‌کردم حتما روز خوبی خواهم داشت، امتحانم نتیجه خوبی خواهد داشت. قبل از خروج از خونه هم به مامانم می‌گفتم برام دعا کن. تا صدای دعای خیرش رو نمی‌شنیدم دلم آروم نمی‌شد. این دو تا مرحله که انجام می‌شد دیگه هیچ اتفاقی نمی‌تونست خم به ابروی من بیاره. شادترین دختر روی زمین می‌شدم. قشنگ‌ترین روز رو می‌گذروندم. بالاترین نمره‌ها واسه من می‌شد. کامل‌ترین جوابا رو می‌نوشتم. بهترین روز زندگیمو سپری می‌کردم.

این روزا خیلی دلم می‌خواد دوباره صبحونمو بعد از بابا توی لیوان چاییش بخورم و قبل از خارج شدن از خونه از مامان بخوام برام دعای خیر بکنه. جوری که صداشو بشنوم و بعد همه‌چی گل و بلبل بشه. دیگه خم به ابروم نیاد. توی مسیرم هیچ اتفاق بدی نیفته. هیشکی نتونه ناراحتم کنه. یه جوری همه‌چی راست و ریست بشه که نفهمم چی شد.

 

+ ذهن من تحلیل‌گره، الان که داشتم این پست رو می‌نوشتم داشت فریاد می‌کشید: «هی حواست هست خرافات از دل همین‌چیزا بیرون میاد؟» اما چون پیام پست یه چیز دیگه بود، من بهش اهمیت ندادم. شما هم اهمیت ندید.

چای تلخ بود یل شیرین ؟ :)

بابام تلخ میخورد من شیرین :دی

سلام

ایشاالله همیشه دلتون آروم و کارهاتون راست و ریست باشه

سلام
ممنونم. ان‌شاءالله همچنین برای شما.

دعای مادر آرامش‌بخش‌ترین چیز برام تو زندگیه :)

من هنوزم به مامانم میگم دعا کن ...

انگار دل آدم قرص می‌شه. 

خدا حفظش کنه برات.

کام تون همیشه شیرین باد !

همچنین.

میدونی جالبی اینجاست که کلا خیلی چیزارو میدونیم که خرافاته ولی بازم دوست داریم بهش بها بدیم. مثلا من یه بار بچه بودم شنیدم دخترعمم میگفت ناخن بیفته زمین دعوا میشه. شاید باورت نشه اما با علم صد درصدی به این قضیه که این خرافاته ولی همچنان سعی میکنم هیچ ناخنی روی زمین ریخته نشه و کسی هم ناخن بگیره میگم جمع کن دعوا میشه بعد خودم به خودم میخندم ولی هم باور دارم خرافاته هم باور دارم دعوا میشه یعنی باور دارم چون تلقین میکنم به ذهن پس میشه! و اتفاقا هم میشه:|

منم بچه بودم فکر میکردم اگر سر جلسات امتحانم کت سبزمو بپوشم نمراتم خوب نمیشه ولی اگر کت آبیم رو بپوشم برام اومد داره. بعد روزای بارونی هم همین حس رو داشتم وقتی بارون میامد مطمئن بودم اونروز خیلی روز خوبیه. حتی احساس میکردم زنگای درس هم زود تموم میشه.

من برای هیچ چیزی از مدرسه دلم تنگ نمیشه فقط و فقط برای یه صحنه دلم هزاران بار میره اونم ظهرایی که میامدم خونه مامانم تا سفره ناهارم پهن کرده بود و قابلمه برنجو کنار سفره گذاشته بود و منتظر ماها بود.

فکر کنم برمی‌گرده به حس و حالی که از یه اتفاق می‌گیریم. واقعا جالبه. خود خرافات هم از یه همچین چیزایی شکل گرفته.
قضیه ناخن رو منم شنیدم. 

و چه پی نوشت خوبی داشت!
برای بزرگ شدن عجله نکنید!
واقعا عجله ای نیست
تو این دنیای پر درد و پر ماجرا زودتر از حالت طبیعی بزرگ میشیم

دیگه از این بزرگتر؟ پیر شدیم رفت :دی

روحش شاد.

هنوزم می‌تونه دعات کنه و تو صداشو بشنوی.

ما امیدوارترین افسرده‌های جهانیم:)

ممنونم عزیزم. 
کاش از اون بالا بازم دعام کنه. 
می‌دانم کسی در این اتاق نیست و شهر خالی‌ست، و همه‌ی میدان‌های این شهر خالی، خالی‌ست. اما من کوچه‌های غبارآلود را دوست دارم، و بارانِ کوچه‌های غبارآلود را. من آن‌ها را که شکست خورده‌اند و غم‌گین‌اند دوست دارم، و آن‌ها را که پیروز شده‌اند و باز غم‌گین‌اند، دوست دارم. ■شاعر: #مارینه_پطروسیان
سپاس‌.

عزیزم 😍😍😍

:*

روحشون شاد...

بدون شک صدای دعاهاشون هنوز هم در آسمان‌ها و زمین می‌پیچه و به تبع اون کارها به خوبی پیش می‌ره.

ممنونم
ان‌شاءالله. 

به نظر من این آرامش و حس ناب چیزی کم از جادو نداره، دلت قرص باشه و محکم :*

ممنونم ازت :)

منم یه زمانی زرنگ بودم.. اما الان به طرز فجیحی کودن هستم.. فک نمیکنم دلم برای گذشته تنگ بشه.. چون از 17 سالگی تا الان روز خوش نداشتم.. پست کفشم خوندم.. منم یه خاطره مشابه دارم.. یاد گذشته بخیر.. خیلی خوب و بد داشت.. بعضیاشو دلم نمیخواد...

کاش اون بود و کاش اون یکی نبود.. کاش هنوز 16 سالم بود.. من ارزو داشتم درس بخونم برم تو ناسا کار کنم :)))) به خدا.. حتی عکسای فضانوردا و نیویورک رو هم دانلود کرده بودم.. عاشق با یه مافیا 2 بودم.. الانم هعیی.. میذگره..

آرشیو وبلاگت خیلی خفن ناکه.. تبریک

ممنونم. کلی آرزو و رویا و هدف داشتیم که یا فراموش شدن یا حسرت. گاهی خنده داره و اکثر وقتا غم انگیز. امیدوارم از این به بعدش برای همه مون خوب بگذره.
ممنونم از نظرتون در مورد آرشیو.

دعای مادر همیشه پشت سر بچه‌ها هست، چه تو این دنیا باشن چه نباشن، روحشون شاد باشه 

اینا خرافات نیست به نظرم، اینا جذب انرژیهای مثبت اطرافه

 

بله واقعا خیلی وقتا این مورد رو حس کردم. انرژی مثبتی که از حضور معنویش حس کردم.

بیا تو استکان خودم چایی بخور😀😀

:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">